.

onsdag 13 mars 2013

Onsdag.

Jag älskar livet på Kirurgiska. Så himla roligt! Idag skulle jag hjälpa en gubbe att duscha.
Jag: Kom med mig så ska jag hjälpa dig att duscha!
Gubben: Nej jag vill inte. Man blir så blöt.
Jag får han med i duschen efter mycket övertalning.

Gubben: Jamen nu är det ju orättvist. Om jag ska vara naken och du ska vara fullt påklädd. Du måst också vara naken. Släng av dig kläderna!
Jag: Haha nå så roligt ska vi inte ha.

I duschen utbrister gubben: Du skulle ha duschat mig för några år sen, då hade jag muskler!

Efter duschen utbrister gubben: Det var inte så tokigt att duscha trots allt. Kan du inte duscha mig imorgon också? Inte varje dag man blir duschad av en snygg flicka.
Jag: Du ska åka hem idag. Så nästa gång får du duscha hemma själv!
Gubben: Nå nästa gång jag kommer in till sjukhuset så får du dusha mig igen.

Inga kommentarer: