.

torsdag 23 maj 2013

Äcklig upplevelse!

Att vara inlåst i ett trångt utrymme utan fönster på ett ställe där de flesta människor har gått hem för dagen har alltid varit min marddröm! Man har alltid bara sett det på tv eller drömt mardrömmar om det. Just det hände mig igår på Mariebad. Jag hade varit på toaletten och visslade glatt när jag skulle låsa upp dörren. "konstigt" tänkte jag när jag vred om låset men inget hände. Jag vred om några gånger till, men inget hände. Lugnet utbröt snabbt i panik. Vad skulle jag göra ensam i Mariebads omklädningsrum? Jag började lägga upp en överlevningsplan. Jag kunde ju alltid dricka vatten om jag blev törstig och kissa om jag blev kissnödig. Toapappret kunde jag använda som kudde och maddrass.... Paniken blev ännu större och jag kunde inte längre tänka klart. Jag ryckte och ryckte i dörren, och som från ingenstans hörde jag någon på andra sidan av dörren. "Behöver du hjälp?" hörde jag från andra sidan. "Jaa" skrek jag av lycka.Efter mycket om och men, på nått vänster fick vi till sist upp dörren. Med gråten i halsgropen studsade jag till bubbelpoolen av glädje. Jag hade överlevt! Hädan efter dissar jag mariebadstoaletter och umgås med småbarnen i barnpoolen så kan jag kissa hur mycket jag vill.

Inga kommentarer: