.

tisdag 7 maj 2013

Tisdag.

Trött_brud_1991 som blivit förskyld. Därav den dåliga uppdateringen.
I lördags sprang jag Sjöjungfruloppet på 10 kilometer, vid målgången fick jag en bekräftelse på att min form är hyffsad till Brändö halvmaran. 51,48 blev den slutgiltiga tiden, så jag är nöjd. Trots att jag redan efter 5 minuter fick ont i vristen, trots jag hade glömt ladda ner låtar till ipoden vilket resulterade i ingen musik (jag tvingades höra mitt flåsande och flämtande i närmare timmen, jag låter ju som en halvdöd fiskmås, inte så värst charmerande) trots att det blåste som tusan de 3 sista kilometrarna. Lite motgångar måst man väll tåla, man är ju som sagt en seg Brändöbo!
Jag är fortfarande lite lessen och halvdeprimerad över att praktiken är slut och att vi i stället är tillbaks i skolan vid skolbänken. Det gör inte saken bättre att det är världens tråkigaste kurs om statistik. Snacka om att gå från toppen till botten. Men vad gör det när solen skiner och jag far på minisemester till Brändö imorrn!

Inga kommentarer: