.

onsdag 22 maj 2013

Brändöluff!

Brändöluffen blev en absolut succe i mina ögon, creeds till alla som var med och ordnade evenemanget (till b.la mig som spikade upp alla kilometer skyltar och ett speciellt tack till dem som bakade dom otroligt saftiga bullarna). Vi hade vädergudarna på vår sida under hela dagen, under loppet var det molnigt på himlen och lite regnsjukt (perfekt löparväder!!). Vid målgång sprack himlen upp och solen sken sommarvärme resten av dagen. Jag tror jag ska bjuda vädergudarna Tor och vad dom nu heter på en fika någon dag som tack.
Vid målgång bjöds det på nybakta saftiga kanelbullar i mängder (pappa åt sex stycken, det säger ju hur goda dem var!), flottiga men ack så goda chips bjöd de också på och till sist läskande sportdryck i Brändö lax egen vattenflaska. Till på köpet fick vi en otroligt snygg brändöluffen t-shirt.

Till själva loppet då, till sträckans 21 km. Jag är nöjd över min löparinsats, för att vara ärligt otroligt nöjd. Jag måste dock erkänna att jag dopa mig med Imodium (mot dålig mage och diarre), därför slapp jag mina akuta besök till skogen mitt i loppet. Tack för tabletterna farmor!
Under loppet var stämningen bland löparna på topp, alla hejjade på varandra och den man sprang om småpratade man med en stund om allt mellan väder och dåliga magar. Sprang man om någon löpare som hade det kämpigt och sprang med tunga steg så gav man hon/han/hen en spark i baken och gav "reklam" för de saftiga nybakta bullarna som väntade i mål, genast såg jag hur löparen sken upp och löparstegen blev genast mycket piggare.

I mål kom jag på tiden 1.59.31, mycket nöjd tjej eftersom mitt mål var att komma under två timmar. Så målet mitt klarade jag med hela 29 sekunder. Trots ömma tår, skavsår på diverse ställen, knakande höfter, värkande knän och en känsla av att känna sig som en tant i 80 årsålder som har tappat bort sin rullator så kom jag i mål med hälsan ibehåll. Jag kan nu titulera med att ha kommit 8nde bästa dam och bästa Brändö dam i mål! Jag har redan börjat träna för nästa års Brändöluff och det tycker jag att ni också ska göra, absolut det roligaste lopp jag någonsin sprungit!

Inga kommentarer: