.

torsdag 2 maj 2013

Valborg.

Valborg i Uppsala var galet, helt amazing! 10 timmars häng i parken och efterfest med ålänningarna. Jag kan konstatera att våren officielt är här och att den inte kunde ha börjat bättre. Jag kan lova att det inte är sista gången Uppsala ser av mig, finns en överhängande risk att jag befinner mig där även nästa år.

Ett gäng svenska killar kommer där vi sitter i parken. Vi börjar diskutera finnar och svenskar.
Jag: alltså de flesta finnar är otrevliga och fula, men de flesta svenskar är snygga och super trevliga. Vi ålänningar är mitt emellan, hur kommer det sig? Vad är erat knep till framgång?
Killarna skrattar lite åt mig och min dialekt. De var lite förvånade över att jag inte kunde finska, men att jag kunde flytande svenska.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Sverige lika väl som i Finland finns det förbluffande många okunniga individer, det beror väl på att historieundervisningen är selektiv i bägge länderna tror jag. Inte bara i Sovjet man skrivit om historien.
h. Inga-Britt