.

måndag 13 maj 2013

Måndag.

Nu vet jag precis hur tanterna i 80 årsåldern med diverse knä/ben/höft/lår problem känner sig, förjäkligt. Känslan av att måsta ta sig fram som en vandrande pinne, känslan av att knappt kunna sätta sig på toaletten eller gå ner för en trappa, känslan av att knappt kunna ta sig upp ur sängen på morgonen... jag säger bara att jag inte vill bli gammal på många många år om det ska kännas såhär.
Anledningen till detta är att jag i helgen har spelat brännboll och har agerat klockare, alltså kastat upp bollen och tagit emot bollen från utespelarna. Inte visste jag att det jag använde låren så flitigt då, men tydligen eftersom jag har träningsvärk så in i Norden idag och igår. Månne jag är otränad?
Slutspurten till Brändöluffen är igång, jag kan räkna dagarna som är kvar på en hand. Igår var jag ut på min sista långrunda innan, 14 km, jag kan ju gott konstatera att jag är nöjd om jag kommer i mål under 2 timmar. Jag har fått tipset att dopa mig med koskenkorva innan start, fast jag tror jag slopar det förslaget. Jag vill ju trots allt hålllas på vägbankarna och inte vingla ner i vattnet.
Nu blir det backträning med min vän Maria!

Inga kommentarer: