.

tisdag 7 maj 2013

Vänner.

Tror jag sagt det förut? Men jag måste bara tydliggöra detta igen: Jag har världens finaste vänner! Vad vore livet utan dom? Jo, tråkigt, dötrist, långtråkigt och alldeles värdelöst.

Jag skulle inte ha någon som ger mig en hjälpande hand när jag är lost och förrvirrad på trobban och inte en heller en granne att låna socker eller vin av, jag skulle inte ha någon som håller utkik efter människor när jag sitter i skogen mitt i en joggingrunda och är dålig i magen, jag skulle inte ha någon som bjuder på bollglass när jag vinner ett vad, jag skulle inte ha någon att prata skvaller med när jag är bakis och mår som en påse skit, jag skulle inte ha någon att bränna kanelbullar med eller vräka i mig Diablopizza med ett på natten, jag skulle inte ha någon att cruisa bil med ut till geta mitt i natten en fredag i dimman, jag skulle inte ha någon att vinna över i äventyrsgolf eller sällskapsspel, jag skulle inte ha någon att slå klackarna i taket med på sottunga eller rida på kossor med, jag skulle slippa dricka massa flaskor vin och vimsa runt på arken samt dagen efter ha minneluckor, jag skulle slippa att tappa bort mig varje år på älgjakten och säga i älgradion "vi är vilse, vi står under en stor gran. Vet ni var vi är?", jag skulle inte ha någon att skratta tills jag gråter med, jag skulle inte ha någon att ta promenader och snacka "allt mellan himmel och jord" med, jag skulle inte ha någon att beställa manlig pizza till med bacon och ägg sju på morgonen efter en natt på arken, jag skulle antagligen bara sitta hemma i soffan och se på Antikrundan samt lösa korsord hela kvällarna, kanske jag skulle gå på syjuntor på tisdagar och äta ärtsoppa på torsdagar i brist på annat........ ja usch vad tråkigt allt skulle vara utan er! Puss på er.

2 kommentarer:

Rina sa...

pussar och kramar från din Nagutjej <3

Lappoflickan sa...

hihi..puss vännen <3