.

måndag 3 februari 2014

Helgen!

Veckorna bara rusar iväg, nu är nämligen en ny vecka här. Jag hinner verkligen inte med (tydligen inte bloggen heller), de som säger att tiden går snabbare ju äldre man blir har helt rätt. Hur snabbt går inte tiden när man är 80 år, om tiden går såhär snabbt när man är 22 år? Måste fråga farfar helt enkelt.
I helgen har jag hunnit med lite hamburgerbak (hemlagade, namnam), jobbat på Troberghemmet med mina små russin, umgåtts med min fina kusin (som kommit hem enda från Lindköping för att få umgås med sin favorit, sin stora idol: Mig!) och sen har jag svängt mina lurviga på Arken (det där med lurviga ben stämmer dock inte, dom var nyrakade och alldeles lena).

Medelåldern sänktes 10 år när jag stega in på gubbhyllan i lördags, men lika kul var det för det. Sten & Stanley var riktigt bra, det var riktig dansmusik det. Solveig som satt på sidan av scen med sitt dragspel, var likt som saltet i maten: ett måste!
Jag satte inte många minuter den där kvällen, enbart de fåtal minuter jag måsta ha vätskeersättning i form av drinkar. Svetten rann och fötterna ömmade, men vad gjorde det när det var så himla kul? Nu kanske jag låter gammal, väldigt gammal, men vad vore Arken utan gubbhyllan och dansmusiken? Jag skulle inte få dansa, singlarna i 50 årsåldern skulle antagligen bli besvikna över att måsta söka en partner i sin barns ålder nere i nattklubben, Wiklöw skulle nog inte ha något emot om gubbhyllan skulle stängas - mera brudar i 20-30 årsåldern att bjuda på drinkar i lobbyn.
En bra helg alltså, förutom att jag bara fick tag på en timmes sömn i lördags. Jag är precis som pappa, kan inte sova med alkohol i blodet. Så nu ligger mina sömntimmar denna helg på minus.

Inga kommentarer: