.

onsdag 12 oktober 2011

20 år!

Imorgon fyller en liten blond/brunett flicka år har jag hört, 20 år! Hon kan varken äta gräddtårta, kanelbullar, isglass, äta smörgåstårta, dricka läsk eller saft. För hon har väldigt stora problem med sin hals just nu, ingenting vill fara ner i hennes hals, knappt vatten heller. Så det finns en risk att den här flickan måste spendera sin 20nde födelsedag på sjukhus eller hemma i soffan spottandes i en hink, stackars flicka säger jag! Den här flickan skulle ha åkit ut till Lappo i helgen på 9 årskalas och på älgjakt. Älgjakten är bland det bästa flickan vet, det är höstens höjdpunkt tycker hon.
Dock har jag hört att den är flickan inte är bitter trots allt det här, hon gör det bästa av situationen och om hon åker in på sjukhus så får hon ju iallafall träffa sina sjuksköterskor. Hon väljer att se det positiva i allting istället för att se det negativa!
Jag har hört att den där flickan är jag och det stämmer faktiskt!
Jag kan ju trösta mig med att imorrn kan jag lagligt åka till alko och köpa starksprit. Om det nu är någon tröst?!

2 kommentarer:

Julia sa...

Håll humöret uppe precis som du gör nu, Julia! Du är bäst! :)

Lappoflickan sa...

Tack Julia, det ska jag göra! Du är inte så mycket sämre själv. Hihi