.

torsdag 6 oktober 2011

Födelsedag....

Jag fyller tydligen år om en vecka?! Så står det iallafall i kalender och dom på sjukhuset upplyste mig också om det, så tydligen så stämmer det.

När man var liten, jaaa alltså 17 år, så räkna man ner dagarna när det var 100 dagar kvar till sin födelsedag och planerade vad man skulle göra på den stora dagen månader före. Men med åren (okej låter som jag är en gammal tant, men snart är jag ju det!!) så känns inte födelsedagar så speciella, man vill helt enkelt helst inte alls fylla år. För snart kommer jag till en sån ålder så jag helst vill sluta fylla år helt och hållet!
Jag menar snart har jag levt en fjärdedel av mitt liv, halvvägs till 40 år, börjar bli en vuxen och mogen kvinna som måste hitta sin drömprins såsmåningom. ÄÄsch jag tänker vara liiiten några år till. Om några år lovar jag att sluta se på barnkanalen, vara sjukt förtjust i isglass, sova med kramdjur (okej det gör jag bara ibland), sova med mamma (eller det gör jag bara när pappas säng är tom), läsa Kalle Anka tidningar, eller springa ner till affären och köpa lördagsgodis så fort det har blivit lördag!

Sååja jag kommer nog alltid vara lite barnslig av mig and i like it!

Inga kommentarer: