.

måndag 10 oktober 2011

Shopping"!

Japp då var äntligen andra skedet klart, till körkortet alltså. Nu behöver jag inte besöka bilskolan mera, betala skyhöga räkningar av bilskolan, eller springa till polisen med massvis med papper och sånt mera. Eller jo om 50 år när jag har krokig rygg och använder käpp, ansiktet fullt av rynkor, sitter stickandes i gungstolen och syr ett par sockor till barnbarnen, använder glasögon för att ha nån chans för att se vad det står i dagens tidning, först då måste jag förnya mitt körkort. Men jag tror faktiskt att jag använder cykeln då istället, är nog säkrast både för mig och allmänheten!

Imorgon ska jag och min kusin till Sverige och shoppa loss, ajaj svider i plångboken det här, men tur att man inte är en fattiglapp ännu! Jag undrar faktiskt hur den Sverige resan ska sluta, jag menar om vi tappar bort oss på älgjakten i en skog där vi har lekt i hela våra liv, vi vet exakt var varje myrstack eller varje liten sten finns. Om man tappar bort sig då så är det illa och nu när vi ska till Stockholm där varken hon eller jag hittar så kan de ju bara sluta på ett sätt. Vilsna i Stockholm!

Sikken tur att min kusins karl är med då, så slipper vi nog att bli vilsna. För två brändöbor i en storstad kan inte sluta bra! Dock är ju inte en Getabo så mycket bättre, för dom vet väll inte vad rondeller och höghus är, dom är ju bara vana med träskmark och massvis med berg. Så jaaa det här kommer nog bli en upplevelse det! Wish us luck!

Inga kommentarer: