.

onsdag 5 oktober 2011

Operation, blää!

Jaa i måndags och halva tisdagen var vi alltså på H:fors sjukhus. De vi kom fram till är att operation är ett måste, tyvärr! Så om några veckor far jag dit för operation, inte kul. Det är ju kul att det äntligen händer nått och att min hals förhoppningsvis ska bli någorlunda bra. Dock är det en jätte, jätte stor operation, så jag e skit nervös. Just en sån operation innebär en liten risk nämnde dom om och om igen, halsen och jag kan alltså bli sämre av de. Men de sistnämnda får inte hända.

De poängterade också att min hals aldriig kommer bli lika bra som före olyckan, jag kommer alltid måsta tänka på hur jag äter, jag kommer alltid måste äta låångsamt och kanske tänka på vad jag äter.

Efter operationen måste jag spendera minst två veckor på sjukan, hoppas på att jag får åka till ÅHS med helikopter efter kanske 10 dagar eller en vecka. Så får jag iaf göra nånting kul, alltså åka helikopter och få vara med alla mina favorit sjuksköterskor på Kirran. För jag tror faktiskt att jag kommer att återhämta mig snabbare på ÅHS!

Efter operationen så får jag inte bära tunga lyft på 4-6 veckor och jag får heller inte köra bil på 6 veckor. Sen tyckte jag att dom nämnde en gång förut att det tar 2-3 månader att återhämta sig efter olyckan, kommer ju verkligen bli en underbar vinter det här.... eller så int!

Men trots alla jobbiga bitar tänker jag försöka tänka positivt! För min hals SKA bli bra, och jag SKA få äta min pizza och jag SKA börja skola efter jul.
SÅDETSÅ!!

Inga kommentarer: