.

onsdag 6 juni 2012

Fotbolls karriären inledd - Check!


Jag har härmed inlett min karriär som proffisionell fotbollsspelare, ett äkta proffs. Likt en Manchester Untid spelare nästans! Eller nu kanske jag tog i lite för mycket igeeen, helt ärligt har jag spelat min första korpmatch och egentligen min första riktiga fotbollsmatch ever. Alltså fotbollsmatch med benskydd, fotbollskor, fotbollsstrumpor, spelartröja och positioner och sånt, allt som hör fotbollen till helt enkelt! Fotboll för mig har alltid varit att spela barfota, koner till mål, inga positioner utan springa runt som yra höns och jaga bollen, absolut inga benskydd eller fotbollsskor, mina motståndare har alltid varit barn som är dubbelt kortare än mig och som springer mellan bena på mig med bollen! Så lite skillnad är det ju.
Oj vad jag känner mig sportig, som brorsan sa "det är ju tur att du SER sportig ut iaf"! Hur det gick kan vi ta en annan gång, men skoj var det, riktigt skoj!
Den här sommaren kommer bli awe-awe-awesooome!






Inga kommentarer: