.

fredag 15 juni 2012

Tivoli!

Saltade popcorn, kladdig och rosa sockervadd (som för övrigt kladdar ner alla kläder och kladdar ner fingrarna), åksjuk och spypåse, lyckohjulet och vinna kramdjur, radiobilar och karusell, glass som trillat på marken med jordsmak. Vad blir det? Jo tivoli för fulla muggar. Det kändes som jag var barn igen och lyckan var enorm, ögonen bara glittrade av glädje och hjärtat bultade lite fortare än vanligt, så kändes det att stiga in i tivolivärlden! Jag kände mig precis som ett litet barn igen, sockervadd och popcorn, läsk och pommes, allt ryms i magen, eller allt som är salt, fettigt eller sött, allt vräks in i munnen. Lyckoruset som uppstår när dom ropar upp mitt nummer i lyckohjulet och jag vinner första pris, kändes ungefär som att bestiga Mount Everest eller som att få en 20 kilos gädda med kastspöet, glädjen var iallafall total!
Skrattet som hörs från karusellen och glädjetjuten! Skrikande barn som tappat glassen och popcornen på marken.

Jag älskar tivolin!

Inga kommentarer: