.

lördag 23 juni 2012

Midsommar!

Igår, midsommarafton, kan ha varit sommarens vackraste och finaste dag. Det blev bara bättre när den firades på Lappo också, helt underbart. Jag säger samma sak som PINK brukar sjunga: Fucking Perfect! Solen sken och den var varmt i luften, åka flakmoppe med bena ut dinglandes och blåsten i håret, plocka blommor på sommarängar, gå längs gästbryggan med en glass i handen och kika på båtar, vår lilla by som vanligtsvis är ganska öde fylls av massvis med sommargäster (så när man går runt byn är det inte bara gamla godingar som Löken och Danne man träffar på), äta god midsommar mat med trevligt sällskap (köttbullar och sill åts det minsann kan jag lova er, namnam), laga min livs första midsommar krans (jag tror jag hoppar över att meddela resultatet, ni får helt enkelt gissa er fram till svaret), kunna gå i klänning och bara bena hela natten utan att få särskilt kallt (dock krävdes det några liter myggspray för att kunna överleva). Det är vad jag kallar en riktig midsommar, precis som det ska vara! Mera sommar än det här blir det bara inte gott folk.

Nu bär det av till Mariehamn igen för att jobba och tjäna lite extra kosing såhär på en lördag, känns bättre att åka från Lappo nu när det är dåligt väder, jag tackar för den!



Bjuder på denna somriga bild som jag snott från systeryster!

Inga kommentarer: