.

söndag 10 juni 2012

Manlig pizza!

Klockan är 05.00 på söndagsmorgon och solen har börjat komma upp, Julia går ner på stan i flipflops och iklädd partyklänningen på jakt efter nattkäk/morgonkäk till sin bror och två andra. Mariehamns gator är tomma, några enstaka fyllon står och äter en flottig hamburgare eller spyr på gatan. Alla matställen har stängt, men till min stora förvåning har Shandiz öppet. Jag stiger in i pizzerian med bestämda steg.

Julia: Kan jag få den manligaste pizzan ni har!
Tjejen i kassan småflinar lite och säger: jaa du får titta på menyn och bestämma själv vilken du tycker är manligast!
Julia: Då tar jag den med bäääääcon och ägg tack!

Jag får mina pizzor och åker taxi hem. Och nej jag tar inga taxi dom 300 metrarna hem om jag inte blir bjuden och det blev jag. När jag kommer hem och öppnar pizzakartongen så har dom kläckt ett rått ägg över hela pizzan. DET var manligt!

5 kommentarer:

Josephine sa...

Haha. Du är så rolig och underhållande, Bulle!

Världens Bästa Karlsson sa...

Men god va pizzan! :D

Lappoflickan sa...

Pimsan, ja klockan 05.00 på morgonen efter en helkväll på arken så kan man visst hitta på vad som helst!

Lappoflickan sa...

Karlsson, visst var den det! Hädan efter blir det bara manliga pizzor för min del!

Rina sa...

Hehe låter bra de, pizza snart igen! ;)