.

lördag 9 juni 2012

Toppen dag!

Jag älskar sommaren, verkligen! Idag har varit en sån där sommardag som man minns sen på vintern när man sitter nerbäddad under en filt och fryser med en skål godis och tittar ut på snöyran och blåsten. En sån dag som piggar upp vardagen och som man tänker tillbaks på när de kommer motgångar!

Jo dagen började med att vara hundvakt och sola på gården, det första hunden gjorde var att pissa på våran matta. Ska man ta det som ett "hej-julia-jag-vill-inte-ha-dej-som-hundvakt-tack" eller "oj-vad-mycket-jag-tycker-om-dej-julia"! Jag satsar på det förstnämnda!
Efter det blev det häng med favorit Leila, glasssäsongen i Statshusbacken inleddes, vilket gav lite backflash från ungdomstiden då man rullade runt full som en kastrull i statshusbacken om kvällarna och snuten stod och tittade på. Tur att man blivit vuxen och förståndig säger jag bara!

Näst på tur stod roadtrip ut till Geta. Jag som inte visste var Geta låg för ett år sen och nu hänger jag där oftare än på Brändö nästan, ojoj. Var ska denna värld sluta?! Där väntade barfota fotbollsspel i gräset och rökt fisk på altanen. Namnam! Sommarfeelingsen var på topp och då passade det som handen i handsken att fara ut på en snipfärd på det blanka havet.

Som pricken över i:et åkte vi in till stan och en drink på Knorring väntade som fick avrunda en awesome kväll.
Tack och godnatt! Imorgon väntar första jobbdagen, nervöst men roligt!

Inga kommentarer: