.

onsdag 22 augusti 2012

Denna vecka är det jag som är huskocken här i lägenheten på Nygatan! Så två kvällar i rad har jag stått med förkläde på, fläktet på högsta styrka, spisplattorna på lagom varm värme, kastruller och stekpannor på alla plattorna, grönsaker och kött som varit utspritt runt hela köket, skärbräde och knivar har arbetet för full hals. Kokboken däremot slängde jag genom fönstret och använde mitt eget huvud (okej, jag frågade expert råd av farmor när det gällde fisken). Abborre skulle stekas, vilket var första gången någonsin för min egen del, fast gott blev det för det. Paella som skulle stå och puttra på spisen och stekas. Resultatet bled godkänd, riktigt bra för att vara ärlig, nästan fenomenalt. Nästan i klass med Gordon Ramsay? Här får ni hur som helst resultatet.




Mat är det bästa som finns, mat är livet, mat är passion!

Inga kommentarer: