.

torsdag 23 augusti 2012

Nål-härdad?

Äntligen har vi kommit så långt i utbildningen att vi får lära oss ge injektioner, både subkutant och intramuskulärt. Som jag har längtat! Gissa vem som fick vara provkanin?! Jo jag såklart, jag kan ju säga att jag har blivit härdad efter förra året. Jag blev ju inte stucken bara en eller två gånger kan jag ju säga, inte ens två eller tre stick per dag räckte till. Ett litet stick är ju bara småpotatis, tunna som tjocka nålar - det är ju ingenting? Lite blod är ju bara mysigt. Smärta, vad är det?

Jag har blivit riktigt rädd en gång när de skulle sticka mig. De tog fram den tjockaste och längsta nålen dom hittade, och jag skojar inte när jag säger att den var riktigt tjock! Inte nog med det, dom stack mig närmare 10 gånger innan dom gav upp och skickade mig ner till ultraljudet istället. Det var inte en dans på rosor om jag säger så.
Nålar är kul, nålar är häftigt, nålar är spännande!

Inga kommentarer: