.

onsdag 29 augusti 2012

Laddar för en helkväll med lite Solsidan, med ordet "lite" menar jag omkring 5 avsnitt eller liknande. (Jag har hunnit med snart 2 säsonger på 2 dagar, undrar vem det är som är tv-nörd?) Middag på Dinos med mina vänner Caroline och Jeanette (plätten och grädden, carro och netti, kärt barn har många namn sägs det) står näst på tur. Middag på Dinos en onsdagskväll känns nästans lite väl lyxigt (Känns ungefär lika lyxigt som att gå med balklänning en söndagkväll på Arken eller att köra Ferrari i Brändöskogarna), men ibland är man värd lite vardagslyx. Det tycker jag att jag är värd efter två dagar bestående av soffhäng och finrexin drickande. Magen skriker efter mat, så lite mat sitter som handen i handsken i min mage just nu.

Efter det kommer Hanna hit på besök och vi ska lägga upp våran strategi inför Tjejmilen på lördag. Vinnare Tjejmilen 2012 Julia och Hanna? Njäää.... Målet är väll att komma under timmen.. eller till att börja med att komma i mål! Ser ni nå rubriker i tidningen på måndag "Två finnar kollapsade 5 meter före mål" eller "Ålänningar tappar bort sig i Stockholm och hittas 4 dygn senare springandes i Lapplands skogarna". Bli inte oroliga, ni vet vem det handlar om. Funderar om man behöver GPS med? Kanske en karta? Och en ryggsäck med mat om man skulle tappa bort sig? Kanske ett litet tält för den delen med?

Onsdagskvällen avslutar med en promenad med Mia och Rina. Älska höstpromenader? Finns det månne nå mysigare?

Jag blir helt nostalgisk att det är sista gången jag får träffa både Rina, Mia, Jeanette och Caroline på ett långt tag framöver. Nästans så man blir lipis och börjar storgråta. Fast det är ett sånt skede i livet nu att alla far med sitt pick och pack till olika delar i världen, ungefär som flyttfåglarna som flyttar söderut på hösten. Det bästa är ju att dom alltid kommer tillbaks till Åland för att fira sommarn!

Inga kommentarer: