.

måndag 6 augusti 2012

Trött tjej!

En nattsjobb sätter sina spår i kroppen. Istället för att släng huvudet på kudden och snarka när jag kom hem från jobbet, så tog jag mitt pick och pack och for ut till Hummelvik till en färja som skulle ta mig hem till min älskade ö Lappo.

Ja som sagt efter att ha varit vaken i över ett dygn och natten före sovit knappt 3 timmar, så är det ju självklart att int huvudet fungerar som vanligt. Fast det tänkte ju inte jag på. Det började med att jag skulle till S-market och köpa lite mat och dricka, anledningen till att jag inte valde mitt stammisställe sparballen var att s-market var första matbutiken som öppna i stan. Till min förskräckelse märkte jag att jag hade köpt kolsyrat vatten i all hast, vilket absolut inte är en favorit. ”Nåja misstag händer allla, jag far in till Sparhallen då och köper vanligt vatten”. Frid och fröjd.

Vattnet handlat på Sparballen, jag vrider upp korken och klunkar vattnet eftersom jjag har hunnit bli så törstig. Till min förskräckelse åter igen har jag köpt kolsyrat vatten, fast jag kollade på flaskan noggrant när jag tog den från butikshyllan, jag var så säker på att jag nu hade hittat rätt vatten. Men icke sa nicke! Trédje gången gillt heter det väll, så jag bestämde att inte göra ett nytt försök till att köpa vatten, 1 liter kolsyrat vatten i bilen fick räcka för idag. Godmorgon på dig med Julia!
Och jag ska aldrig köra bil igen när jag inga ha sovit på över ett dygn. Ögonen såg i kors och bilen svajade lite längst vägrenan ibland. Det var svårt att fokusera synen på vägen istället för i drömmarnas värld!

Inga kommentarer: