.

tisdag 9 oktober 2012

Barnvakten Julia.

Igår kväll/natt var jag barnvakt till mina tre kusiner Smeds. Eller ja barnvakt skulle jag inte riktigt kalla det, barnen är stora (herregud jag är gammal!!), yngsta är 10 år, äldsta är 15 år och mellanbarnet är 12. Men i mina ögon kommer de alltid vara småbarn så barnvakt kanske är ett ganska passande ord endå (Hoppas inte Olivia läser detta).
Jag behövde varken byta nå bajsblöjor, läsa nå sagor, tömma pottan, mata någon, klia på ryggen, avbryta bråk eller gräl, pajja på huvet mitt i natten för att de inte kan sova.... Detta klarar jag nog av att göra igen!
Jag kände mig lite som en tjatig morsa när jag envisades med att få upp dem ur sängen på morgonen, envisades om att de nog var bra att dricka ProViva juicen fast det inte var så god, frågade om de faktiskt var mätta för det skulle ju faktiskt orka plugga engelska och lyssna på fröken ända fram till lunch, tjatade om att de faktiskt behövde vinterjackan och yllemössan för att det faktiskt var vinterkyla ute de kunde ju faktiskt få kallt och bli förskylda, envisades med att fråga om de hade borstat tänderna ordentligt för tandtroll i tänderna är inte roligt att ha, frågade flera gånger om de faktiskt hade gjort läxorna och om det inte skulle läsa igenom den en gång till..... Jag kommer nog bli en precis lika tjatig morsa som min mamma när jag får egna barn, stackars barn! Plötsligt får jag en förståelse för varför mamma alltid var så tjatig.


En bild på mina gullefjun!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!! Kul att hitta dig!!
Vilken härlig blogg. Man blir glad av den.

Lappoflickan sa...

Hej Ninni, ja kul att du hitta hit! Jag har redan varit och kikat på din husbils blogg :) Tack!

Mamma sa...

Tack, Julia! Jag tycker inte att jag har tjatat!!!!!! Kanske nån gång då!

Lappoflickan sa...

Alla mammor tjatar mamma :) Fast för det mesta kanske det är bra..