.

fredag 26 oktober 2012

Snö

Äntligen har det kommit snö, fram med snöskotern och glöggen nu barra, nu är det vinter, tjooohoo! Jag känner mig precis som ett litet barn när första snön faller, jag kommer aldrig växa ifrån det. Snöänglar som ska göras, snöbollar som ska kastas, snögubbar som ska byggas, snökrig som ska startas... jag blir svettig bara jag tänker på det, hur ska jag hinna med allt det där?
Fast just idag kan den lilla snö som kommit smälta bort tills klockan sex ikväll iallafall. Det är nämligen så att min racerpolo står och väntar på mig i Hummelvik, problemet är att vinterdäcken saknas och sommardäcken är på.
Samma problem varje år, och varje år säger pappa "Nästa år ska vi minsann byta till vinterdäck i tid". Här är vi igen samma procedur.
Så att jag riskerar hälsan på min kära racerbil är inte på tal om, jag skickar den hem till Lappo till farbror doktor för hälsokontroll, nämligen till min pappa som helt enkelt får byta däcken!

Inga kommentarer: