.

söndag 7 oktober 2012

Söndag.

Så har ännu en helg gått, konstigt att just helgerna ska gå så snabbt. Jag menar veckorna går betydligt långsammare, enligt min matematik är det ologiskt! Fast jag har aldrig varit särskilt bra på matte.
Nå hursomhelst har jag haft en riktigt trevlig helg med kalas, tårt-, och pizzafrossa igår, inga konstigheter. Mingel i ett fullsatt Mariehamncity som visade sig från sin kallaste sida. Knytkalas hos mig med räkor och kladdkaka för att nämna några läckerheter. Lördagens avslutades med två kanonkombinantioner, nämligen Indigo med dess drinkar och sällskap av min Kusin Caroline. Skönt att lätta på sitt hjärta och bara sitta och snacka.
Idag ska jag och plaska i Mariebads simbassänger med min kamrat Sandra, det var minsann på tiden. Både att få plaska lite och skvätta vatten, men framförallt att träffa Sandra.
Måste bara beklaga mig över att jag nu har blivit förskyld igen, jag och min vanliga tur blir förskyld samma vecka som Kanonloppet. Så det blir väll att vila sig i form, precis som inför alla andra lopp jag sprungit. Å andra sidan har det verkat vara en bra strategi det där med att vila sig i form, för jag har kommit i mål oskadd båda gånger med en bra tid i bagaget.

3 kommentarer:

Sara sa...

Haha, ja matte har aldrig varit din starka sida, men du är bra på andra saker istället! :) Och orsaken till att det är sådär är antagligen att "veckorna" är fem dagar och helgerna bara två.. Så ganska logiskt är det nog att helgerna går snabbare! ;)

Krya på dig och lycka till i loppet! :)

Lappoflickan sa...

Haha, smart där! Fast om veckorna hade varit två dagar och helgerna fem dagar så hade endå veckorna gått långsammast! Tack sara :)

Sara sa...

Haha, det har du nog rätt i! :) Allt går kanske inte att lösa "matematiskt"..:P