.

onsdag 7 november 2012

Plugg.

Vilket ni kanske märker befinner jag mig för tillfället i min pluggbubbla och är en aning osocial åter igen. Men det är över efter fredag för två dagar, för på måndag står läkemedelsräkning på schemat hela veckan. Vilket betyder att jag både måste vara skärpt och otroligt petig. 100 % i provet är det som gäller, där tolereras inte något slarvfel eller misstag. Antar att risken för att få mitt första U (underkänt) ökar avseevärt.

Imorgon ska jag till Ålands solsida, sägs det iallafall. Närmare bestämt Eckerö och daghemmet Nyckelpigan. Efter att ha läst en kurs mirkrobiologi med alla dess bakterier och virus, känner jag att ett munskydd, handskar och helst av allt en skyddsdräkt skulle vara på sin plats, en dagisplats är ju himmelriket för bakterier. Nu känner jag att jag helt enkelt pluggat för mycket, slagit slint i mitt huvud. Dags att ta en paus!

Nu taggar jag match med att plugga lite till.


Inga kommentarer: