.

tisdag 13 november 2012

Tandläkare

Idag var jag till tandläkaren, bör observera att jag inte har varit dit på fem år. Jag var förberedd på en otrevlig, hårdhänt och allmänt hemsk tandläkare som skulle säga att mina tänder var de mest fulaste och illaluktande tänder hon sett och att jag måsta få löständer, typ.
Istället var det en urgullig tandläkare som var hur trevlig som helst, berättade precis vad hon gjorde och inte var hårdhänt ett enda dugg. Så nu är nästans min tandläkarskräck borta.

Tandläkarn: Jasså du heter Thörnroos, inga är du väll från Brändö?
Jag: Du har så rätt, så rätt!
Sköterskan: Jag ser att du har ett ärr på halsen...
Tandläkaren avbryter: Jasså, var det du som drack maskindiskmedel? Jag har hört talas om dig på sjukhuset och så läste jag repotaget om dig i tidningen. Vad duktig du är.
Jag: Oj tack!

Lite kändis verkar man ju endå vara!

2 kommentarer:

Ida sa...

ush, inge rolgit med tandläkarbesök.. själv ska jag dit i övermorgon. Som tur är har jag också en himla rar tandskötare. Det underlättar :D

Lappoflickan sa...

Jaa lycka till Ida! Tyckte att jag borde ha fått en leksak när jag var så duktig. Men inte det! Tydligen är jag för stor :)