.

tisdag 20 november 2012

Praktik

För er som inte visste det är jag på Gullåsen på praktik och ska vara där i fyra veckor. Praktiken är riktigt rolig än så länge. Mycket nya intryck, nya människor och nya rutiner. Spännande och lärorikt! Vi har tillpåköpet en snygg läkare (han som lärde mig latin när jag låg på sjukhus om ni minns?).
Så vad gjorde inte saken bättre än när jag fick vara med läkaren hela dagen idag och ronda, ingen var gladare än jag. Jag kan ju erkänna att jag stiger upp några minuter tidigare på morgonen för att försöka se extra söt ut inför läkaren, jag kollar frisyren alltid en eller två gånger extra innan läkaren kommer, jag smilar alltid upp mig och skrattar när läkaren är i närheten. Nåja ni får ta det jag säger med en nypa salt, men hur som helst är han snygg och trevlig! Så förstår att han blir omtyckt av Agda 87 år, Kalle 92 år och Julia 21 år.

Typ 23 dagar kvar tills...... THAILAND! Känner mig som en nerfrusen mumie utan blodcirkulation, så vit och blek känner jag mig nu faktiskt.

Inga kommentarer: