.

lördag 8 december 2012

Lördag.

Lägger mig med ett leende på läpparna ikväll. Har just kommit hem efter en toppen dag på praktiken min. Stod och pratade med en patient en lång stund. Innan jag gick ut ur rummet utbrast patienten: "Du sku veta att du har valt helt rätt yrke Julia, man blir så glad när du kommer in i rummet.". Jag tackade och blev så glad att jag nästans blev lite lipis.
Tidigare på dagen gick jag in i samma patients rum för att ge hennes medicin. Hennes dotter var på besök, då patienten sa:
Patienten: "Här är hon där trevliga Ida jag pratade om"
Jag: "Julia heter jag, inga är det ju lätt att komma ihåg allas namn"
Dottern tittade på min namnbricka och sa: "Men du hade rätt i att hon hette Thörnroos"
Patienten: "Ja just ja Julia Thörnroos från Brändö var det ju"

Detta är en av anledningarna till varför jag valt just sjukskötaryrket!

Inga kommentarer: