.

onsdag 12 december 2012

Onsdag.

Klockan 13.00 idag hade jag tid bokad till Mariebad för Kroppspeeling. Klockan 12.55 kom jag inklampande genom dörren med snöiga skor och förväntansfull inför behandlingen. Tog Ålandstidningen som låg på det svarta glasbordet, slo mig ner i den svarta lädersoffan och satte bena i kors. 13.20 tittade jag på klockan för tjugonde gången de senaste tio minutrarna, tog en djup suck och gick fram till disken.
Jag: "Hej. Jag hade tid klockan ett för kroppspeeling." Sa jag medans jag sneglade på väggklockan som visade långt över klockan ett.
Receptionisten läste i datorn: "Här står det att du ska vara inne i stan och få behandlingen."

Receptionisten bläddrar i en telefonbok, slår in ett nummer och ringer till butiken i stan och helt korrekt skulle jag ha varit inne stan. Så jag slänger mig i bilen och sätter full gas mot stan och Sittkoff. När jag väl är framme går jag fram till disken.
Jag: "Jag hade tid bokad hit och skulle få kroppspeeling."
Receptionisten: "Här står det att du ska få underarmarna vaxade?"
Jag: "Eeeeh, nej? Det låter lite fel jo. Kroppspeeling var det."
Receptionisten: "Men då skulle du ha varit på Mariebad. " säger kvinnan bakom disken och ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag bokar en ny tid och går därifrån med tunga och släpande steg. Nu har jag fått kroppspeelingen och är nöjd trots allt!

2 kommentarer:

Ida sa...

Haha, men åh vad omständigt det kan bli ibland! Skönt med kroppspeeling i alla fall :)

Lappoflickan sa...

Haha, tur att man inga är en surkärring iaf! Isåfall skulle dom få höra. Det var underbart skönt :)