.

fredag 7 december 2012

Mariebad och pizza.


Mariebad 17.00 på fredagskvällen. Julia går fram till disken, där en medelåldersman står.

Mannen: Inte ska du väll ha en badbiljett?
Julia säger lite ironiskt: Hur kunna du veta det?
Mannen: Ungdomsbiljett visst?
Julia: Tyvärr är jag 21 år...
Mannen: Men ojdå nu klicka jag in att du var ungdom och det går inte att ändra....
Julia: Ingenting mig emot, jag är ju så ungdomlig av mig.
Mannen blinkar med ena öga: Du kan få lite rabatt då!

Trevlig kille det där, sen prata vi en lång stund om min Thailandsresa som närmar sig. Efter badet när jag skulle gå ut genom dörren hojtar mannen till.
Mannen: Förresten, ha det så bra i Thailand nu! Om vi inga ses före det, kanske du kommer hit och badar innan du far?

Det där är vad jag kallar kundbetjäning och vänlighet!

Blev sjukt sugen på pizza efteråt, så åkte till Diablo för min debutpizza där. Dom som säger att pizzorna är underbart goda där har alldeles rätt. Riktigt goda, det gjorde min kväll!


Inga kommentarer: