.

torsdag 13 december 2012

Lucia.

Dags att ta sitt pick och pack för imorgon bitti lyfter flyget mot Åbo och syskonen. Sits står på schemat, debutsitsen för mig och jag är ganska orolig. Jag har ju hört alla möjliga historier från deras sitsar, vissa värre än andra. Tur att jag är förståndig och aldrig dricker för mycket och alltid går hem i tid!

På lördag påbörjar vi den långa resan till Thailandet. På lördag kväll lyfter flyget från Vanda flygplats med destination Hongkong. Där mellanlandar vi för att sedan flyga vidare till Bangkok. Jag kan inga riktigt förstå tanken med att om tre dygn går jag barfota med sanden mellan tårna och med en kall paraplydrink i andra handen. Tanken att inte måsta ta på vinterjackan och karbusen känns konstig.
Nå nu tänker jag iallafall ta på mig karbusen och vinterjackan. För det är 13 december, vilket betyder lucia på torget. Lucia på torget betyder kyla och glögg, mys! Detta år är lite speciellt för att min käre lumparlandsvän Melissa är med. I min värld är hon den enda rätta lucian. Ryser när jag hör henne sjunga och jag kan ju säga att jag var lite smått lipis när jag hörde henne sjunga första gången!

Inga kommentarer: