.

tisdag 25 december 2012

Thailand.

Hej och hå! God Jul ja hyvää joulua, vad ska man säga julfeelisen kunde ju vara bättre. Sol, sand, paraplydrink och pool hör inte till en traditionell jul. Snö, kyla, glögg och is låter som en riktig jul i mina ögon. Fast och andra sidan ska jag inte klaga, jag är i paradiset här. Men lite börjar jag längta hem, nästans att jag saknar snön och kylan, hur man måste gräva sig fram för att komma in i bilen och skrapa de isiga rutorna... Men mest av allt saknar jag julmaten och farmor & farfar. Det hjälps inte, men det är ingen riktigt jul utan de två viktiga sakerna.

Nu låter det som att vi inte har det bra här borta och det är alldeles fel intryck. Vi har det så bra vi kan ha det. Igår provade vi på Thailands uteliv och nattklubb. Vi vände ganska hastigt när vi bara såg massa vita, feta europeiska män som var på jakt efter den stora kärleken. Tolka det där hur ni vill, det satt hursomhelst och dregglade brevid närmare 40 år yngre Thailändska flickor som knappt hade åldern inne för att vara på krog eller för att ha samlag. Jag tror vi sätter punkt där för idag helt enkelt.

Inga kommentarer: