.

söndag 25 mars 2012

Imorgon börjar allvaret. Imorgon börjar det som vi alla sjuksköterske studerande fruktar för. Imorgon börjar det som jag faktiskt har sett framemot. Efter imorgon blir det att sitta med näsan i skolböckerna hela långa dagarna. Jaa för imorgon börjar anatomi och farmakologi kursen. Alltså människokroppen och mediciner. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, fast egentligen ser jag framemot det. Jag har ju redan kommit en bit på vägen eftersom jag redan kan kroppen på latin.
Önska mig lycka till, det kan behövas. Vilken innerlig tur att jag känner massa sjuksköterskor som kan hjälpa mig om jag så önskar!

Jag laddar upp inför morgondagen med bastu och en lång dusch. Bastu, är nog det bästa som finns. Bastun är den plats där jag bäst kan fundera och komma på ideer. Där kan jag slappna av, om jag är lessen badar jag alltid bastu så känns det snäppet bättre, i bastun glömmer man alla problem och verkligheten och bara njuter. Jaa jag är en äkta finne jag. Fast och andra sidan brukar jag bara kunna bada högst 10 minuter innan jag får värmeslag, eller okej efter 5 minuter brukar jag vara ganska nöjd. Och okej, jag gillar inte när det är för varmt, jag gillar inte öl (som alla bastu badande finnar gillar, helt ärligt är jag en riktig klen bastubadare. Så det där med riktig finne kanske inte stämde....

Inga kommentarer: