.

lördag 10 mars 2012

Tyck synd om mig!

Det absolut värsta jag vet, ja vet ni vad det är? Jo att ha ont i halsen! Huvudvärk kan man bota genom en panadol, hosta kan man bota med hostmedicin, man kan snyta sig när man har snuva, ont i nacken kan man bota med massage eller panadol. Men ont i halsen då? Hur botar man det? Varken te eller halstabletter hjälper å värst bra, mitt bästa tips är att äta kall glass, dock hjälper det bara för stunden!

Så det jag försöker komma fram till är att det är synd om mig, så det är just en sån här dagen man skulle villa ha en mamma som pysslar om mig, köper glass, lagar mat, en mamma som tycker synd om mig, en mamma som bäddar ner mig i sängen, en mamma som kramar om mig. Ja ni alla vet vad jag menar.
Fast istället måste jag fara på praktik och försöka vara pigg och glad! Fast och andra sidan är det ju så kul, så det ordnar nog sig. Om ni vill kan ni ju skicka "tyck-synd-om-Julia-mess" till mig idag, då skulle jag bli glad!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Kram till dej!

Stud Vård 09 sa...

Hej.
Jag brukar köra med burana och panadol mot halsont också, fungerar för mig iaf :P pröva det för första gången för 2 år sedan, vilken lättnad!