.

tisdag 13 mars 2012

Jobba natt!

Jaa inatt är sista dagen på praktiken, jaa ni såg helt rätt INATT! Hur ska det sluta? Hur ska jag hållas vaken? Hur ska jag orka gå hem på morgonen? Jag lär väll somna i omklädningsrummet. Jag ska bunkra upp med 10 liter battery bara, äta smörgås hela natten, ta med tändstickor jag kan sätta i ögonen om jag håller på somna, ta med en hink med iskallt vatten jag kan hälla över mig i nödfall, ta med en boxningshandske så jag kan slå mig själv om ögonen håller på gå fast.

Jag fick iallafall höra av mig handledare att inte min sjukskötar karriär tar slut om jag råkar somna eller om jag inte trivs med att jobba natt, det var ju skönt att höra!

2 kommentarer:

Rina sa...

När ja studera till närvårdare somnade ja alltid på en praktik på morgonrapporterna. De va helt omöjligt att sitta i stura fluffiga soffor i ett varmt rum 1h utan att somna :p piiinsamt!

Lappoflickan sa...

Haha oj pinsamt! Jag ska försöka hålla mig vaken, fast jag är trött redan nu och klockan e sju på kvällen!