.

torsdag 15 mars 2012

Virrhöna!

Idag har jag varit virrhöna nummer ett.
Jag skulle ta upp mobil och ringa ett samtal, då tog jag fjärrkontrollen istället. Jag märkte att det var nånting som inte riktigt stämde, sen kom jag på mig själv och förstod att det inte alls funka att ringa med en fjärrkontroll.

Vid middagen tog jag mjälken ur kylen och hällde upp i ett glas precis som jag brukar göra, men det var nånting som inte stämde. Mjölken var ju jätte tjock, var den kanske gammal? Nej för jag hade råkat tagit yougurt istället.

Plötsligt var min mobil spårlöst försvunnen, jag leta överallt, flera gånger. Jag leta i kylen, i frysen (?), under sängen, i wc-stolen... ja jag leta precis överallt. Och så var den på toaletten....
Jag tror jag har varit för mycket med gamlingarna de här två veckorna!

Inga kommentarer: