.

torsdag 17 januari 2013

Bikini.

Jag traskar in på Mega Sport i hopp om att hitta en tränings bikini.

Försäljare: "Hej, vad kan jag hjälpa dig med?"
Jag: "Nåå jag skulle vilja ha en träningsbikini."
Försäljare: "Vi har en variant, den här." *Han visar upp en svart Addidas bikini*
Jag: "Den blir bra, vad har ni för storlekar?"
Försäljare: "Vi har alla storlekar. Du ser ut att ha nummer 40 på dina kläder." *Säger han och räcker mig en bikini*. "Om du inte har en bra dag och ryms i en 38:a förstås." *Försäljaren skrattar lite åt sitt egna skämt, men märker snabbt att jag inte tyckte att det var lika roligt*

Jag ser surt på han och sätter händerna i kors.

Försäljare stammar och säger nervöst:" Eeeeh storlek 38 kanske blir bra endå?"

Antingen har jag gått upp många kilo sen jag vägde mig sist eller så ser jag helt enkelt lite små mullig ut i min röda vinterjacka. Jag hoppas på det sistnämnda. Så vad passar inga bättre just nu än att fara till Mariebad och plaska.

Inga kommentarer: