.

torsdag 17 januari 2013

Stick.

Idag gjorde vi det som vi alla, iallafall jag, har sett framemot sen dag 1 av sjukskötarutbildningen. Nämligen att sticka, både kanyler och ta blodprov. Helt sjukt vad kul det är och vilken utmaning, min känsla kan jämföras med en rökare som får cigg efter att ha haft abstinens i två dygn eller en knarkare som får sin dagliga dos hasch och svävar uppe bland rosa molnen och ser blåa smurfar. Såklart vet jag varken hur det är ta en cigg och få ett "rus" eller att röka hasch och bli hög. Men jag kan tänka mig att det är samma kick man får uppleva.

Jag antar att detta är ett gott tecken, och det betyder att jag är på rätt utbildning. Bara att gilla läget nu och fortsätta med läkemedelsräkningen, som förövrigt är otroligt knepig. Gäller att be till gudarna innan jag lägger mig ikväll att jag ska bli godkänd i tentan imorrn.

Inga kommentarer: