.

fredag 4 januari 2013

Hem.

Hem ljuva hem!
Jag känner mig sådär lagom mör och pigg efter 36 timmars hemresa bestående av x-antal timmar taxi resa, xxxxx-antal timmar flygresa och lång väntan däremellan. Sömnen har det blivit dåligt med, jag har istället hunnit sett 2 bra filmer den senaste natten och tänkit igenom det gågna året och sammanfattat det. Jag kan helt klart säga att sängen min aldrig har varit så efterlängtad som inatt när jag satt i flygstolen i ett desperat försök att få tag på sömnen och min okända finska "flygstols-granne" sov och hade min axel som sin kudde och min tröja som sin snuttefilt.
Nå jag det är en välbehållen och belåten tjej som har anlänt till Lappo, även en aning brunare än jag var förra året. Inget att klaga på!

Ikväll ska vi frossa i köttbullar, mos, mjölk och Reissumies. Några råvaror och rätter som det var dåligt av i Thailand. Jag kan ju säga att jag inte kommer äta kyckling och ris på ett halft år, inte heller nudlar och omelett.

Inga kommentarer: