.

måndag 7 januari 2013

Praktik.

Nytt år, nya upplevlser. Ny termin, nya lärdomar. Ny vecka, nya möjligheter.

Denna vecka fick en riktig bra start. Praktik i vår i 8 veckor! Kan ni gissa var?! Jajamemen det som länge var mitt "andra hem", mitt vardagsrum. Kirurgiska avdelningen, kirran! Det är ju mammas gata för mig vid det här laget. Fast denna gång under andra förutsättningar än senast. Kanylen får jag sticka istället för att bli stucken, droppet får jag sätta på och ge istället för att ha det släpandes efter mig som en svans, sjukhussängen får jag bädda istället för att ligga i den och tycka synd om mig själv medan jag petar navelludd, isglassen får jag dela ut till sjuklingar istället för att ständigt sitta och slicka på hallonpinnen eller ännu bättre colapinnen. Underbart!

Inatt kommer jag sova gott.

Inga kommentarer: