.

onsdag 16 januari 2013

Mariebad.

Igår tänkte jag att jag skulle visa upp min bränna (det lilla som finns kvar), så jag tog bikinin under armen och brumma iväg till Mariebad. Som vanligt tog det förgivet att jag var ungdom, alltså under 19 år. Eftersom det blir 3 euro billigare så gilla jag bara läget. Fast ser jag faktiskt så liten och barnslig ut? Skämt åsiddo.

Nåja jag bytte glatt om och blev dock lite besviken när jag konstaterade att medelåldern i badet var 70, alltså bara pensionärer. "Skönt men pensionärer som simmar så långsamt, då kommer jag känna mig sig Therese Alshammar i bassängen" tänkte jag då.

Det började med att jag blev omsimmad av en gråhårig, lite skrynklig gubbe. Nå jag fick bara acceptera att pensionärerna var snabbare än mig. Sen hoppade det två riktigt tjocka strandsatta sälar med getskägg i bassängen. Jag skrattade lite inombords och förberedda mig på att göra hjärt-lung räddningen när det sjönk till botten. Istället började de med att simma om mig och ge mig stora svallvågor, likt en tsunami.
"Dom kommer bli trötta efter en längd" mummlade jag surt för mig själv. När det simmade om mig tredje, fjärde, femte gången så fick jag helt enkelt acceptera att jag är en kass simmare. PUNKT

Inga kommentarer: