.

lördag 5 januari 2013

Lägenhetsägare.

Jag kan nu stolt meddela att jag Julia ska flytta "hemifrån" eller snarare från familjens lägenhet med betald hyra. För jag ska köpa lägenhet, så i början av sommaren flyttar jag till en alldeles egen 3:a på Storgärdan ovanför GrönaUdden och kan stolt husera med att vara lägenhetsägare. Jag börjar känna mig vuxen som ska ta lån, betala internet, hyresvederlag etc. Ännu vuxnare att köpa möbler och inreda sitt eget hem. Jag antar att lallandet på Nygatan är över för min del med betald hyra, internet och oftast även maten betald, hädan efter blir det att leva på nudlar och gröt, ibland kan jag unna mig makaroner med korv. Mitt nyårslöfte för iår är att börja spara, inte köpa så himmelens mycket kläder eller annat krimskrams. Ïnte heller springa på Arken och tömma deras barer allför ofta.

Detta känns som ett kliv ut i den vuxnavärlden. Hjälp! Jag tänker vara ung liiite till och hänga på Arken i nattklubben, men sen i sommar kommer jag vara vuxen och förståndig, bara hänga på gubbhyllan och Park, ligga hemma i soffan på fredagkvällarna och se på så-ska-det-låta, på lördagmorgon ska jag stiga upp tidigt och laga bröd och storhandla. Typ!
På onsdag hämtar jag köksbordet som jag köpt, gud vad jag är ivrig nu! Så om någon har nått som ligger och skräpar på vinden, ring mig vettja. Känns ju onödigt att det skräpar och samlar damm istället för att göra nytta i mitt hem.

2 kommentarer:

Rina sa...

Grattis :)

Lappoflickan sa...

Tack Rina! I sommar ska vi ha många balkongförfester hos mig och i slutet av sommarn en kräftskiva ;)