.

tisdag 28 februari 2012

..

Nu ha jag jävlar annama bestämt mig för att komma i form på riktigt, det blev att simma idag igen, dock "bara" 1,5 kilometer den här gången. Känslan efter att man ha simmat är så jäkla skön, man känner riktigt att varende liten muskel, vartenda litet ben, alla organ, alla fettvalkar (heter det så?) har rört på sig. Watch out, jag är på banan igen..!
Imorrn bär det av till min favoritplats här på jorden. Nämligen Helsingfors och sjukhuset där. Känn ironin, alla vet vid det här laget att jag hatar Helsingfors. Fast jag är så jäkla glad att det förhoppningsvis är sista gången jag behöver åka dit, eftersom de ska börja göra kontrollerna på Åland framöver. Ingen är nöjdare än jag för det!

Igår efter simningen på Mariebad:
Killen i kassen: Jaaha, var det skönt?
Julia: Jo vars, det blev 2 kilometer iallafall! Så nu kan jag äta pizza utan dåligt samvete!
Killen: Det kan du sannerligen, hoppas det smakar!

Samma kille idag: Var pizzan god?
Julia: det blev ingen pizza...

Fan vad jag älskar trevliga männsikor, det bästa som finns. Allt bli så mycket roligare helt enkelt. Bittra och sura människor däremot kan ju lika gärna stanna hemma och slänga täcket över sig tycker jag.

Inga kommentarer: