.

fredag 16 september 2011

Skördefest!

Nu har jag anlänt till storstan igen, eller ja storstad och storstad. Men de beror på vad man jämför med, om man jämför med Lappo så är de definitivt en storstad, men om man jämför med New York så är de ju bara en fjuttig liten håla.
Men iallafall, ikväll ska jag på skördefest med kusinvitamin och hennes karl och hans nån kompis....... till Geta! Ojoj hur ska de här sluta, Geta? Jag menar var ligger det? (ironi) Det om nånting känns ju som Ålands öde- och träskmarker, jaja nångång måst man prova på de också.

Åh det är ju så mysigt med skördefest tycker jag, det finns få positiva saker med hösten men skördefest är helt klart en av dom. (Och en annan är ju min födelsedag, hihi. Dock börjar jag känns mig gammal, så vi kan nog glömma min födelsedag annars) Tillpåköpet verkar det vara sol idag, efter ca 4 dagar bestående av regn, regn, blåst och lite mera regn (Jag antar att det är ett säkert tecken på att hösten har kommit. Fast jag inte riktigt viljat inse att det är verkligheten ännu, men jag tror faktiskt inte att de blir nå flera stekar dagar på plajjan, vilket jag fantiserar om. Så välkommen hösten 2011) Så de e ju toppen med sol!
Så kanske vi ses ute i Getas ödemark någonstans ikväll, om vi inte lyckas tappa bort oss som förra året. Fast i år har vi ju faktiskt flera getabor med oss, så kanske vi slipper borttappningen i Geta!

Uppdatering: Det blir att åka med mina fyra kusiner istället, Carro och hela syskonskaran Smeds! Nu kommer vi definitivt tappa bort oss i Getas träskmark, iallafall när det är jag som är bakom ratten, hehehe.
Så om nån timme drar vi iväg för att sätta prov på vårt lokalsinne, för att leta efter skatter i höet på Bolstaholm, prova på bågskytte, glupska i oss massor av äppel och bakelser (okej de kan ju inte jag äta men jag får dricka saft i stället, nomnom), klappa hästar och rida på kossor (eller?), men den största utmaningen är endå att komma helskinnade tillbaks till mariehamn. Önska oss lycka till nu!

Ha de så bra!

Inga kommentarer: