.

tisdag 20 september 2011

Soppor!

Efter 8 månader av soppätande kan ni ju tänka er att jag har hunnit ätit ganska många olika soppor. Sanningen är att jag iprincip har gått igenom hela soppsortimenten som finns, nästan iallafall. Så har du nu frågor om soppor, så fråga soppexperten Julia Thörnroos. Så jag tycker det börjar bli en aning enformigt med typ korvsoppa, purjosoppa, räksoppa, morotssoppa osv. Så är det någon som har ett skit bra recept på en skit god soppa så får ni mer än gärna dela med er av dom recepten!

Eller en soppa som jag inte har provat än är ölsoppa, yes du läste rätt ÖLSOPPA! Jag hitta faktiskt receptet på internet. Men helt seriöst så låter det faktiskt inte så värst frestande, jag som inte är nån ölfantast överhuvudtaget skulle nog inte gilla den alls. Faktum är att jag undrar om nån skulle tycka om det? Knappast dom som älskar öl heller, vem vet kanske man skulle bli positivt överraskad om man skulle laga den. Dock är kombinationen ganska udda, jag menar vem kommer ens på tanken att man ska laga en ölsoppa? Kanske jag skulle prova på en whiskeysoppa då? Eh nej jag tror inte det! Jag tror faktiskt att jag håller mig till mina korvsoppor istället!

Som ni alla vet så älskar jag pizza och längtar efter det som tusan. Bara att få känna fettet mot läpparna skulle ju vara himmelriket, eller bara att få lukta på en pizza skulle räcka för mig. Det närmaste jag har kommit pizza är faktiskt svampsoppa med pizzasmak. Det var jag som hitta på den underbara kombinationen och beställde det till lunchen på sjukan och faktiskt så var soppan underbart god. Den smaka faktiskt som pizza! Nomnom.

Jag lovar er att jag aldrig, iallafall inte på många år, kommer att käka soppa igen efter att jag har blivit frisk. Det kommer bara vara pizza, tortillas, köttbullar, kebabrulle, kött som gäller!

Inga kommentarer: