.

söndag 18 september 2011

Spel dags!

I helgen är hela min familj samlad på Lappo, vilket inte händer nå ofta alls. Eftersom alla e utspridda lite överallt. Det fira vi med att igår kväll spela spel och såklart valde jag ett spel där man måste vara smart, och där måste man veta massvis med smarta saker. Tyvärr e ju inte jag sådär jättesmart, om man jämför med mina syskon så är min intelligensnivå som en 5 årings typ. För hur skulle jag kunna veta vilket nordeuropeiskt land som har ett slott eller hus med 26 torn? Eller vad alobra (eller vad det nu var) är? Eller det var en fråga som jag klara galant, vad heter Ålands enda stad? Kanske jag är ganska smart endå, eller vad säger ni?

Men iallafall, så kan ni ju lista ut vem som fick minst poäng av alla och förlora? Så nej det gick inte sådär jätte bra för mig, ja jag kom sist av alla, tillochmed vann min mamma av över mig.
Det vi kan konstatera av det är inlägget är att jag inte alls är så värst smart och att jag inte ska bli jurist eller nått sånt där där man ska vara jättesmart. Men vilken innerlig tur att jag inte har en enda liten tanke på att bli det!

Inga kommentarer: