.

lördag 17 september 2011

Tramptraktor-race och skattletande i höet!

Skördefesten var toppen bra kan jag lugnt säga! Rekommenderas varmt att fara runt till massa olika gårdar. Och jepp vi kom helskinade tillbaks till M:hamn, fast i vanlig ordning körde vi fel ett antal gånger. Men de måste ju vara lite spänning inblandat annars e de ju inga roligt.

Vi var väll sammanlagt till 6 gårdar tror jag. Vi körde tramptraktor-race och jag vann över min kusin Melker, kanske jag ska satsa på en karriär inom tramptraktor-race? Hmmm, ja varför inte! Sen åkte vi vagn efter en ponny, och det är det närmaste jag har kommit ridning. Nej jag har aldrig ridit på en häst nej, sanningen är nog att jag är lite rädd för dom där stora djuren.
Vi letade skatter på Bolstaholm i höet, det resulterade i att jag nu är en rik kvinna ( jag hittade så mycket som en euros chokladpeng, heja mig!) och att jag fick skorna fulla av hö och kläderna likaså.
Vi hoppade säck och tävlade i sitta-uppe-på-en-stock-och-försöka-få-ner-sin-motsåndare-genom-att-slå-säck-på-den. Dock var jag sämst på det och föll ner redan innan jag hade kommit upp på stocken, haha.

Dagens största fail var när vi skulle till Havsvidden på skördemarknad. Jätteroligt tänkte vi och gasa dit med min pärla. Som er som inte vet det ligger Havsvidden så långt bort i Getas urskogar som man kan komma och vägen dit är krokig och svänger hit och dit. Känns typ som att man åker berg och dalbana i en rondell. När vi inte hade mött en bil på 8 kilometer, så börjar vi ana oråd (heter det så? jamen det lät bra iallafall). Men vi fortsatte glatt att köra. När vi väl var framme alla illamåendes efter bilfärden så såg vi ingen bil och ingen marknad nånstans. Då läste vi på en liten lapp där att marknaden var mellan 13-16! Det var bara att hoppa in i bilen igen och åka den långa krogiga vägen tillbaks till Geta city, jag kan ju säga att stämingen inte var på topp.

Men trots den olyckliga färden till Havsvidden så var det en dunder trevlig kväll med kusinerna, en riktig mysig fredagshöstkväll!

Jag kom hem med 2 sixpack appelgårds äppelsjuice och citronsaft, muuums nu blir det kalas! Så nu ska det drickas äppeljuice så det står ut genom örona på mig, hihi.

Inga kommentarer: