.

måndag 7 maj 2012

Anatomi, anatomi.......

Känns som jag befinner mig i en Anatomi-bubbla just nu. Allt som snurrar runt i mitt hjärnkontor är anatomi, nersystem, axon, synapser, muskelkontraktioner, aktionspotential, proteinsyntes....
Ja ni hör hur kul jag har det, så om ni möter mig på stan och jag ser lite bortkommen ut så vet ni precis varför nu.
Bubblan min kommer att spräckas närsomhelst och allt jag har lärt mig kommer sugas ur min kropp, hoppas bara jag hinner skriva tentan innan dess. Det är ju på fredag, så vi håller tummarna för att min hjärna presterar 100 procentigt då!
Jag är faktiskt imponerad över mig själv när det gäller pluggandet och min självdiciplin. Jag har pluggat nästintill varje dag i en och enhalv månad, flera timmar varje dag, så nej jag vill inte veta hur mycket pluggtimmar det blir sammanlagt!
Fast nu känner jag att plugglusten och motivation börjar sugas ut från mig, sakta med säkert, för var dag som går.

Efter det här kanske ni alla tror att jag kommer vara anatomiexpert, nästintill en läkare. Fast näääej, efter att jag skrivit tentan kommer allt jag lärt mig flyga ut i luften, liksom en fjäder som svävar bland molnen!

Inga kommentarer: