.

tisdag 29 maj 2012

Vanligaste kommentarerna jag får nu för tiden på krogen är inte: " Jäklar vad snygg du är ska vi hångla?" "Snygg klänning ska vi gå hem till mej?", nej inga sånna kommentarer inte!
Utan istället får jag konstant kommentarer som: "Jag tycker jag känner igen dej, var de inte du som..." Jag avbryter snabbt och fyller i meningen " drack maskindiskmedel jo..." eller så kommer nån och knackar mig på axeln "Jag har sett dej i tidningen och youtube om din olycka, och jäklar vilken duktig tjej du är, villa bara säga det", eller " gud vad du ser bekant ut, men jag kan inte placera dig" Jag: " det var jag som drack maskindiskmedel..", random människa "jasså var det du!"

Så härmed är jag tydligen kändis på Åland genom mitt maskindiskmedel drickande, kanske eftersom det inga är var och varannan dag som någon gör det. Om det nu är positivt eller negativt att vara känd genom detta vet jag inte, men jag tycker helt klart att det är positivt. Jag är ett föredömma för hur man inte skall göra!
Så visst blir man ju glad att folk som man inte känner kommer fram och verkligen bryr sig, så lite av en kändis har jag väll blivit? Det glädjer mig att folk bryr sig!

Fast om man ska ragga på mig ska man inte säga nånting om maskindiskmedel, det har jag hört nog av för några år framåt! Så nu vet ni alla stiliga karlar hur ni ska gå tillväga.

Inga kommentarer: