.

söndag 20 maj 2012

Toppen helg!

Brännboll, fotboll, brännboll, fotboll och 20 årskalas. Så har min långhelg sett ut ungefär! Kan inte annat än le när jag varje morgon har vaknat med sån jäkla träningsvärk överallt, framförallt i rumpan ( gluteus maximus) och lårena (femur eller quadriceps femoris. Nej jag kan inga glömma latinen helt och hållet), bena har varit som spagetti så jag har alltså måstat krälat mig upp ur sängen, ålat mig ner för trappan, för att sedan krypa till soffan och dra mig till frukostbordet med hjälp av händerna. Men jag gillar det, jag gillar det skarpt!

20 årskalas har jag också haft och firat att jag äntligen har blivit "frisk"! Underbart är ordet. Så alla nära och kära var samlade på den finaste och soligaste dagen på väldigt länge och såklart på finaste platsen (Lappo). Frosseri av paj, sallad, cupcakes, kladdkaka och cheesecake för hela slanten. Frosseri med gott samvete eftersom jag iprincip har rört på mig hela, långa helgen! En röd näsa och lite presenter rikare blev jag denna dag. Så bara att gilla läget!

Men nu är jag sur och irriterad, vill kasta nått hårt in i väggen, slå på nånting tills händerna blöder. Jo för Finland spelar bronsmatch och det går rent ut sagt skit! Jag hatar att förlora, jag är världens sämsta förlorare för att vara ärlig! Fast en liten tröst är ju att vi trots allt är bättre än Sverige.

Inga kommentarer: